Ja és pot demanar telemàticament un volant o certificat de padró de Calaf

Dijous, 27 de febrer de 2025

El tràmit es pot fer de forma gratuïta a través de la seu electrònica 

A partir d'ara ja és possible demanar des de la seu electrònica i sense necessitat de venir presencialment a l'Ajuntament dos documents relacionats amb el padró municipal d'habitants: el volant d'empadronament i el certificat d'empadronament. 

El volant d'empadronament és el document que es demana habitualment per a múltiples finalitats tals com: la targeta sanitària, matrimoni civil, parelles de fet, DNI, habitatges protegits, sol·licitud de plaça escolar, convocatòries d'organismes, ajudes a la dependència... i com que no requereix signatures específiques s'expedeix amb major celeritat. D'altra banda, el certificat d'empadronament només és requerit en casos especials: acreditar l'empadronament davant els Tribunals de Justícia, organismes estrangers... amb caràcter general s'admet el Volant d'Empadronament. La Certificació ha d'estar subscrita per l'usuari que ocupa les funcions de secretaria de l'Ajuntament; per això, la seva emissió no és tan ràpida com la del Volant.

Per fer-ho, és necessari disposar d'un certificat digital, un IdCat Mòbil o una contrasenya clave, que són els certificats necessaris per acreditar-se a la seu electrònica per a realitzar qualsevol classe de tràmit, servei o consulta d'expedient. 

Aquest nou servei és gratuït i s'afegeix als altres serveis en línia disponibles com la validació de documents, factura electrònica, etc. Les persones que ho desitgin podran continuar demanant un volant o un certificat d'empadronament de forma presencial tot i que en aquests casos, l'expedició del document en paper tindrà el cost que està estipulat a les ordenances fiscals aprovades durant l'any en curs (taxa núm. 17 d'expedició de documents administratius). Aquest 2025 el preu és de  2 € per un volant i de 6€ per un certificat, en aquells casos que es demani un  certificat de censos anteriors a 1 de maig de 1996 el cost serà de 16 €.

D'altra banda, per demanar un certificat de convivència actual, que acredita fefaentment la residència i el domicili de la persona sol·licitant i la relació de les persones que consten empadronades en el mateix habitatge en el moment de la seva expedició, caldrà continuar demanant-lo de forma presencial. 

Amb aquest nou servei en línia l'Ajuntament aposta per continuar optimitzant processos interns i  reduir la càrrega administrativa per tal de garantir uns tràmits i serveis més accessibles, ràpids i eficients a la ciutadania.  

 

Darrera actualització: 27.02.2025 | 14:18