Inici
  • Ajuntament
    • Ajuntament
      • Organització municipal
      • Alcaldia
      • El Consistori
      • Grups polítics, opinions i propostes
      • Pla estratègic 2019-2029
      • Normativa: ordenances, preus públics, reglaments, plans municipals i planejaments
      • Informació econòmica i financera
      • Contractes
      • Convenis, subvencions i ajuts
      • Participació Ciutadana
      • Personal de l'Ajuntament
      • Codi de conducta dels alts càrrecs de l'Ajuntament de Calaf
    • Serveis
      • Serveis
      • Dret d'accés a la informació pública
      • Expressa't
      • Seu electrònica - Tràmits i gestions
      • EFACT, Servei de factura Electrònica
      • Impostos
      • Perfil de contractant
    • Portal de Transparència
    • Pla d'integritat i mesures antifrau
    • Bústia ètica i de Bon Govern
    • Cercador d'informació i documentació oficials
  • Seu electrònica
  • Municipi
    • Guia del municipi
      • Com arribar
      • Transport públic
      • Plànol guia de carrers
      • Àrees de l'Ajuntament de Calaf
      • Equipaments
      • Entitats i associacions
      • Empreses i comerços
      • Subministraments
      • Emergències
    • Calaf
      • El municipi
      • Història
      • El Mil·lenari
      • El municipi en xifres
    • L'Alta Segarra
      • Orígens històrics
      • L'informe Roca
      • Avantatges per als ciutadans
    • Informació geogràfica
  • Actualitat
    • Agenda
    • Notícies
    • L'Altiplà de Calaf
    • Aplicació municipal
    • Xarxa de Cartelleres Municipals
    • Responsable de comunicació
    • Normativa d'ús de les xarxes socials de l'Ajuntament
    • Cost de les campanyes institucionals
  • Àmbits
    • El Ple municipal
    • Cultura i Festes
    • Educació
    • Esports
    • Participació Ciutadana
    • Serveis a les persones
    • Promoció econòmica i ocupació
    • Medi ambient
    • Economia i hisenda
    • Benestar social, Gent Gran i Salut
    • Igualtat i polítiques feministes
    • Joventut
    • Habitatge
    • Via pública, serveis i patrimoni
  • Turisme
  • Fires
  • Contactes
ZOOM: Amplieu amb CTRL+ / Reduïu amb CTRL-
Idiomes:  esp  eng  fra
Inici
Cercar
Data i hora oficials
22/09/2023 13:05
  • Inici
  • Ajuntament
    • Ajuntament
    • Serveis
    • Portal de Transparència
    • Pla d'integritat i mesures antifrau
    • Bústia ètica i de Bon Govern
    • Cercador d'informació i documentació oficials
  • Seu electrònica
  • Municipi
    • Guia del municipi
    • Calaf
    • L'Alta Segarra
    • Informació geogràfica
  • Actualitat
    • Agenda
    • Notícies
    • L'Altiplà de Calaf
    • Aplicació municipal
    • Xarxa de Cartelleres Municipals
    • Responsable de comunicació
    • Normativa d'ús de les xarxes socials de l'Ajuntament
    • Cost de les campanyes institucionals
  • Àmbits
    • El Ple municipal
    • Cultura i Festes
    • Educació
    • Esports
    • Participació Ciutadana
    • Serveis a les persones
    • Promoció econòmica i ocupació
    • Medi ambient
    • Economia i hisenda
    • Benestar social, Gent Gran i Salut
    • Igualtat i polítiques feministes
    • Joventut
    • Habitatge
    • Via pública, serveis i patrimoni
  • Turisme
  • Fires
  • Contactes
Setembre 2023>>
dill dim dim dj div dis diu
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
Teatre - Idiota - 21:30h
23
Teatre - Idiota - 20:00h
24
Teatre - Idiota - 18:00h
25
Cinefòrum - Bicicleta, cullera i poma - 16:00h
26 27 28 29
Cinema Gaudí - 20.000 especies de abejas - 21:00h
30
instància
  • Inici

El Ple de Calaf aprova per unanimitat sol·licitar la creació de la comarca de l’Alta Segarra

Dimecres 29/03/2023
A la sessió plenària de març també es va aprovar la creació d'una comissió d'estudi per l'establiment del futur servei de residència

Ple Calaf març 2023
Ple Calaf març 2023
Aquest dilluns 27 de març va celebrar-se la sessió ordinària del Ple municipal. El primer punt de l'ordre del dia, va ser la proposta de sol·licitud de la creació de la comarca de l'Alta Segarra al Departament de Presidència de la Generalitat. Segons va explicar l'alcalde Jordi Badia, l'esquema que es seguirà per a la futura constitució d'aquesta comarca serà el mateix que s'ha establert amb el Lluçanès. Ara mateix, amb la Generalitat, només hi ha un acord verbal, i per això, el primer tràmit consisteix en què tots els municipis de l'Alta Segarra – Calaf, Calonge de Segarra, Castellfollit de Riubregós, els Prats de Rei, Pujalt, Sant Martí Sesgueioles, Sant Pere Sallavinera i Veciana - presentin formalment la demanda a la Generalitat perquè hi hagi un acord per escrit. De cara al calendari, durant els pròxims quatre anys, s'haurà de continuar treballant com a Mancomunitat, però es podran rebre ja fons com a administració supramunicipal per tenir un mínim aparell administratiu per poder funcionar. A partir de les eleccions del 2027, sí que ja es podria escollir el nou consell comarcal de l'Alta Segarra. Els dos grups de l'oposició hi van votar a favor i van manifestar que és un tema que tots veuen clar i que ha estat llargament reivindicat pels diferents governs del municipi.

Un dels altres punts destacats de l'ordre del dia, va ser la creació d'una comissió d'estudi per l'establiment del futur servei de residència. En aquest cas, el portaveu de Junts per Catalunya, Joan Caballol, es va abstenir i va titllar de “presa de pèl” la forma de procedir amb el projecte de la residència. Segons Caballol, semblava que el projecte de residència estava molt avançat i que la construcció era immediata i ara, no entenen que s'hagi d'estudiar la viabilitat del projecte abans de començar les obres perquè ho endarrerirà tot. Per part del GiC, Josep Casulleras, hi va votar a favor, ja que consideren que es convenient avançar el que sigui necessari per tenir el servei de residència al municipi. Tot i això, els dona la sensació que s'estan repetint alguns passos ja fets anteriorment pel seu govern, va puntualitzar. L'alcalde Jordi Badia va respondre que el projecte de residència no és cap presa de pèl, sinó que va seguint els passos segons els va marcant el calendari de tràmits i subvencions. També va voler aclarir que el finançament està clar i garantit, però que requereix anar-ho treballant paral·lelament. A més, com que la residència no serà 100% pública, caldrà buscar part de finançament privat i tot això, s'ha d'estudiar. Finalment, Badia va voler matisar que “aquest tema sobrepassa els partits” i que està clar que tots els grups estan a favor d'una residència i, per tant, és un projecte que hi hagi qui hi hagi no voldrà deixar perdre. En aquest sentit, com més s'avanci, més feina feta es trobarà l'equip de govern que vingui, ja que serà un procediment molt llarg, va subratllar l'alcalde.

D'altra banda, i per unanimitat, també es va aprovar: la bonificació del 95% de l'ICIO a la Direcció General de Prevenció d'Incendis i Salvaments, per les obres menors que realitzaran a l'antic parc de bombers, que actualment tenen cedit per a la seva activitat; i l'aprovació de la compatibilitat de l'arquitecte tècnic. 

Finalment, en aquest Ple també es va aprovar definitivament, amb l'abstenció dels grups de l'oposició, el Reglament del Consell de la Gent Gran. En aquest cas, hi va haver dues al·legacions; una es va desestimar i l'altra es va acceptar, incorporant una representant del Centre d'Atenció Primària de Calaf al Consell.

Tornar
Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 29/03/2023 15:36
Ajuntament
  • Ajuntament
  • Serveis
  • Portal de Transparència
  • Pla d'integritat i mesures antifrau
  • Bústia ètica i de Bon Govern
  • Cercador d'informació i documentació oficials
Seu electrònica
Municipi
  • Guia del municipi
  • Calaf
  • L'Alta Segarra
  • Informació geogràfica
Actualitat
  • Agenda
  • Notícies
  • L'Altiplà de Calaf
  • Aplicació municipal
  • Xarxa de Cartelleres Municipals
  • Responsable de comunicació
  • Normativa d'ús de les xarxes socials de l'Ajuntament
  • Cost de les campanyes institucionals
Contactes
Ajuntament de Calaf
CIF P0803100G
Plaça Gran, 2
08280  - Calaf
T. 938 698 512
Contactar | Mapa web | Avís legal | Accessibilitat | Protecció de dades | RSS | Crèdits
Diputació de Barcelona