L'Ajuntament de Calaf aprova noves mesures en relació als serveis municipals
Dilluns 16/03/2020
Es limita l'atenció al públic via telefònica o telemàtica i només s'atendrà amb cita prèvia els casos d'urgència. També es suspen la celebració de reunions i òrgans col·legiats, es facilita el teletreball en casos justificats i es reorganitzarà el treball prioritzant les tasques bàsiques
L'equip de govern es va reunir de forma extraordinària el diumenge15 de març i va acordar les següents mesures:
1. Àrea de territori
Tancament dels parcs públics, horts urbans i la pista poliesportiva.
Redistribuir les tasques del personal dels serveis essencials per tal d'evitar contagis i garantir la prestació d'aquests serveis amb les mesures de seguretat i salut d'aquests treballadors.
2. Àrea econòmica
Revisió pressupostària per adequar les partides d'ajut a les famílies a les necessitats derivades del COVID – 19.
Permetre el teletreball als treballadors de l'Ajuntament, en els casos justificats per ser persones de risc o bé tenir fills menors de 13 anys al seu càrrec, en línia amb l'article 8 del RD 463/2020.
Tancar l'atenció presencial al públic i derivar-la als tràmits telemàtics, telefònics i, en cas d'urgència, a la cita prèvia.
Prohibir el control horari dels treballadors municipals mitjançant l'ús de l'empremta digital, prioritzant l'ús del portal horari o el registre en paper, en casos excepcionals.
Prohibir als treballadors municipals l'ús d'eines comunes sense que hagin estat prèviament desinfectades.
Obligar a respectar la distància mínima d'un metre entre persones així com les altres mesures d'higiene establertes.
Organitzar els serveis bàsics que presta l'Ajuntament en torns diversos per evitar els possibles contagis entre la plantilla per garantir-ne així la prestació durant tot el temps que duri l'episodi de la COVID – 19.
Dividir el govern municipal en dos equips perquè un treballi de manera presencial i l'altre amb teletreball amb el mateix objectiu de garantir-ne el funcionament durant tot el temps que duri l'episodi de la COVID – 19.
Encomanar a la Secretaria i als serveis jurídics de l'Ajuntament una proposta encaminada a per metre el vot delegat en les sessions de govern municipals.
Suspendre de la celebració de totes les sessions dels òrgans col·legiats així com d'altres reunions.
Suspendre, d'acord amb la Disposició addicional tercera del RD 463/2020, tots els terminis administratius fins que "perdi vigència" el propi Reial Decret o en el seu cas, les seves pròrrogues.
3. Àrea social
Implementar el programa "Bon veïnatge. Projecte de padrinatge", per fer front a les necessitats de les persones més vulnerables.
Reorganitzar els treballadors municipals que tinguin els centres de treball tancats per prioritzar les tasques bàsiques d'atenció social.