L’Ajuntament de Calaf aprova el Reglament d’honors i distincions

Dimecres, 21 de setembre de 2016 a les 00:00
Durant el ple ordinari també s'ha aprovat el compte general de l'any 2015 i s'han iniciat els tràmits per fer la modificació de plantilla del personal de l'ajuntament En el ple ordinari celebrat aquest dilluns, 19 de setembre, l'Ajuntament de Calaf ha aprovat inicialment, amb el suport de tots els grups municipals, el Reglament d'honors i distincions de l'ens. Ara, amb la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), s'obre un període perquè durant el termini de 30 dies es puguin presentar reclamacions i suggeriments al text.

Aquest reglament té com a objectiu establir les diferents tipologies d'honors i distincions de què disposarà la vila de Calaf per reconèixer i honorar els ciutadans, institucions o entitats que hagin destacat en diferents àmbits i hagin contribuït al prestigi del municipi. Alhora, el document regula el procediment per atorgar aquests honors i distincions. En el ple, l'alcalde, Jordi Badia, va avançar que, una vegada el reglament s'hagi aprovat definitivament, s'iniciarà el procés per tal de declarar fill il·lustre a Laureà Figuerola, de qui enguany se'n celebra el centenari del seu naixement.

Un altre dels punts de l'ordre del dia del darrer ple era l'aprovació del compte general de l'any 2015 que es va aprovar amb els vots a favor dels regidors de l'equip de govern, de Junts per Calaf-AM, i del grup municipal de CiU. Per la seva part, el GIC hi va votar en contra ja que considera que “hi ha moltes coses a aclarir vist com està d'endeutat l'ajuntament”, tal i com va manifestar la seva portaveu, Neus Aparicio.

En canvi, l'aprovació inicial de la modificació de la plantilla de personal de l'ajuntament va tirar endavant gràcies als 5 vots de Junts per Calaf-AM i els tres dels regidors del GIC. En aquest punt va ser CiU el grup que hi va votar en contra. Això permetrà crear, inicialment, fins a quatre places de funcionari al consistori, tal i com recomana un estudi sobre el personal elaborat per la Diputació de Barcelona. En concret, ara es crearan dues places de vigilants, una per al Cap dels serveis tècnics i una quarta per l'arquitecte municipal. Una vegada creades aquestes places caldrà convocar el corresponent concurs públic per cobrir-les. Cal tenir en compte que actualment les places de funcionaris de l'Ajuntament de Calaf no arriben ni a l'1%, una dada molt diferent a la d'altres consistoris de municipis de dimensió similar que de mitjana se situen entre el 25% i el 33%. Una situació que l'estudi de l'ens provincial recomanava corregir per tal d'ajustar-se a la llei.

Finalment, després d'aprovar per unanimitat la moció a favor de la creació de la comarca de l'Alta Segarra, es va donar pas a la part de control i fiscalització del govern. Alcalde i regidors de l'equip de govern van donar compte dels decrets d'alcaldia i de les actes de la Junta de Govern, alhora que van respondre els precs i preguntes plantejades, així com les interpel·lacions dels ciutadans en el tram dedicat a la participació. 

ARXIU SONOR DEL PLE MUNICIPAL DEL 19/09/2016
Darrera actualització: 21.09.2023 | 12:30